22.3.16

1988 Bruno Giacosa Barbaresco Riserva Santo Stefano di Neive

This wine has quite deep ruby colour. On nose it has pronounced level aromas of earth, dried red plum, toasted herbs, road tar and touch of soy sauce (note below). It is dry with medium acidity, bit souring. Medium alcohol and bodied with medium fine grained tannin. On palate it gives fairly high intensity flavours of red cherry jam, dried plum, earth, stony and dried herbs. Fairly long length with red cherry and mint leaves finish. (94)

Note: The soy sauce aromas is just at barely detectable level which add a touch of oxidized character to the wine without giving any unpleasant aroma.

Tasted on 16 January 2016


 酒很不錯,餘韻可以說有點精彩,果味的餘韻夾著一絲絲的薄荷葉,正。酒在口中表現也很不錯,整枝酒的乾果特色出眾。酒香最後至講的原因是這酒的香氣有一點點氧化的豉油味。我相信只是剛剛有一點點,待酒的跟我說酒開了五六個小時,可能是這原因吧。但由於酒味夠強夠複雜,這點味反而令酒多一個層次,雖然我本人不太喜歡,但我相信喜愛像茅台酒的人會喜愛這醬香味。再者,酒味在口中並沒有絲毫氧化跡象。如果有下一枝的話,相信透氣時間短一點已可解決。所以這豉油香並沒有影響我對這酒的評價。酒很好,現在飲應該是會令人留下印象的好酒。

沒有留言:

張貼留言